Badania niestandardowe

Badania rynku zazwyczaj kojarzą nam się z monotonią i nudą. Brak w nich przecież różnorodności, każde badanie jest takie same, ich forma jest również bardzo podoba i czasami jesteśmy po prostu już tą banalnością zmęczeni do tego stopnia, że nie chcemy nawet brać udział we wspomnianych badaniach. Najczęściej badania rynku przeprowadza się telefonicznie. Na pewno niejednokrotnie otrzymaliśmy telefon z prośbą o krótką rozmowę, podczas której będziemy musieli odpowiedzieć na kilka pytań o wybranym produkcie, czy wybranej marce albo usługach. Czasami się zgadzaliśmy, czasami odmawialiśmy, ale jedno jest pewne – nie jest to metoda innowacyjna i niestandardowa, a raczej bardzo banalna, zatem nic dziwnego, że po paru razach wzięcia udziału w tego typu badaniach czujemy się znudzeni i dziś raczej odmawiamy, jeśli ktoś zadzwoni do nas z taką propozycją. A gdyby tak ktoś zaproponował nam wzięcie udziału w badaniach innowacyjnych i niestandardowych? W takich, których forma znacząco odbiega od formy badań, jakie znaliśmy do tej pory? Czy wtedy chętnie zgodzilibyśmy się na udział w takich badaniach? A może myślimy, że taka propozycja po prostu nie nadejdzie, bo badania rynku na ogół są nudne i naszym zdaniem takie będą już zawsze?

Warto się przekonać

Na całe szczęście nie jesteśmy ekspertami w zakresie badań rynkowych, zatem nie wiemy o tych badaniach wszystkiego i pracownicy agencji badawczych mogą nas jeszcze jednak czymś zaskoczyć. Mogą zaproponować nam na przykład udział w badaniach fokusowych – inaczej zwanych badaniami fgi. Jest to dosyć innowacyjna forma badań i mniej popularna niż uliczne ankiety, sondaże czy też rozmowy telefoniczne, które faktycznie są już, brzydko mówiąc, najzwyczajniej w świecie zbyt oklepane. Badania fgi dają możliwość wprowadzenia różnorodności, a to głownie za sprawą miejsca przeprowadzania tych badań, jak i samej formy. Otóż, by takie badania fgi mogły się w ogóle odbyć, to potrzebna jest do tego celu sala – tak zwana fokusownia. Nie może to być jednak pierwsza lepsza sala, a musi to być raczej sala o odpowiednich wymiarach, jak również o odpowiednim wyposażeniu. Koniecznie musi się w niej znajdować sprzęt do nagrywania. Po co? Tego dowiedzieć się można ze strony www.fokusownia.com.pl i powinni odwiedzić ją wszyscy, których zaciekawiła ta forma badań rynkowych.

Najważniejszą informacją o badaniach fokusowych jest jednak nie to, że odbywają się w specjalnej Sali, ale raczej to, że odbywają się w grupach. Zazwyczaj gdy jesteśmy badani pod kątem satysfakcji z usług czy z danego produktu (bo przecież pod takim kątem najczęściej bada się rynek), to tylko odpowiadamy na zadawane nam pytania. Podczas badań fgi uczestnicy prowadzą rozmowę, choć nad wszystkim pieczę sprawuje oczywiście moderator, który w razie potrzeby naprowadza badanych i kieruje rozmowę na właściwe tory. Ze strony www.fokusownia.com.pl warto jednak naprawdę skorzystać, by o tej ciekawej formie badań dowiedzieć się jeszcze więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *