Bieganie sposobem na odchudzanie

Jeśli planujemy się odchudzić to bardzo dobrym pomysłem jest zdecydowanie się na uprawianie sportu. Nie ma co się łudzić – tylko ciężka praca i prawdziwy wysiłek fizyczny może nam pomóc w skutecznym odchudzaniu. Warto polecić chociażby bieganie, które ma doskonały wpływ na skuteczne odchudzanie. Jeśli jednak od dłuższego czasu nie biegaliśmy konieczne jest odpowiednie przygotowanie się do tego.

Rozgrzewka

Rozgrzewka przed bieganiem jest bardzo ważna. Wiele osób lekceważy tą część treningu, jednak jest to naprawdę dużym błędem. Bez rozgrzewki możemy nabawić się kontuzji – mniej lub bardziej poważnych, na przykład możemy nadwerężyć mieście, zerwać ścięgno, a także nawet skręcić kostkę. Dlatego zanim zaczniemy biegać zróbmy sobie rozgrzewkę. Przygotuje nas ona do biegania. A więc porozciągajmy się trochę, zróbmy parę podskoków, parę przysiadów, wymachów nóg – czyli zdecydujmy się na takie ćwiczenia, które pozwolą nam rozciągnąć mięśnie i dobrze przygotują nas do biegania. Rozgrzewka taka może trwać około 10 minut.

Bieganie

Samo bieganie także powinno być dobrze przemyślane. Pamiętajmy o tym jaki jest nasz cel – skuteczne odchudzanie. Dlatego też zadbajmy po pierwsze o regularność biegania. Ustalmy sobie dni, w których będziemy biegać i trzymajmy się tego grafiku. Być może już po miesiącu uda nam się dostrzec efekty. Po drugie pamiętajmy o utrzymywaniu odpowiedniego tempa i o poprawnym oddychaniu. Nie przyspieszajmy, nie zwalniajmy – starajmy się, aby nasz bieg był cały czas taki sam, czyli by był utrzymywany w tym samym tempie. Po trzecie nie róbmy sobie maratonów. Jeśli chcemy schudnąć to powinniśmy biegać wolnym krokiem, czyli truchtem. To nie wyścigi. Biegnąc za szybko niepotrzebnie się zmęczymy, a to sprawi, że nasz trening nie tylko będzie krótszy, ale także o jakimś czasie takiego biegania bardzo szybko zaczniemy mieć problemy z tempem czy poprawnym oddychaniem.

Picie wody

Podczas biegania zawsze powinniśmy mieć ze sobą butelkę wody. Mała butelka na pewno nie będzie nam przeszkadzać podczas biegania, a woda zapewne nam się przyda, orzeźwi nas i pomoże nam zachować odpowiednie tempo, a także siły. Jednak pamiętajmy o tym, aby zabierać czystą niegazowaną i mineralną wodę – kolorowe napoje sprawią, że jeszcze bardziej będzie nam się chciało pić, poza tym są one kaloryczne i na pewno nie pomogą nam skutecznie schudnąć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *