Co powinno się jeść w wieku przedszkolnym?

Okres który dziecko spędza w przedszkolu, to czas intensywnego rozwoju umysłowego jak również fizycznego. Niewątpliwie do tego dochodzi żywienie, które jest też bardzo ważne. Jedzenie dla takiego malucha musi być starannie zaplanowane. Jeżeli chodzi o produkty, jakie mają dużą wartość odżywczą dla dziecka, to produkty dobrej jakości, jak także te które są mało przetworzone.

Co powinny zatem jeść maluchy w wieku przedszkolnym?

Jedzenie naszych latorośli powinno zawierać jak najwięcej substancji odżywczych, w tym mikroelementy i witaminy, które są nadzwyczaj dobrze przyswajane przez młody organizm. Dziecko powinny być karmione zgodnie z piramidą żywieniową (posiłki powinny zawierać produkty: zbożowe, warzywa, owoce, produkty białkowe, tłuszcze oraz cukry).
Zajmijmy się więc po troszku każdym produktem. Na początek opiszmy produkty zbożowe. Dla dzieci jak i dla nas są one źródłem węglowodanów (dostarczają nam siły). Zboża zawierają masę składników mineralnych, wśród nich: cynk, fosfor, żelazo, miedź, magnez, potas. Warto dodać, iż zboża nieoczyszczone dostarczają nam błonnik, który pomaga w trawieniu, ale i bardzo dobrze działa na naszą pracę jelit.

Warzywa i owoce, to produkty, które w rozwoju młodego organizmu są niezmiernie ważne i cenne. To też powinny one gościć na talerzu nawet 5 razy dziennie. Warzywa i owoce to bardzo cenne źródło witamin, oraz substancji takich jak beta-karoten, kwas foliowy. Odnajdziemy również w nich mnóstwo składników mineralnych: wapń, potas, sód, magnez. Trzeba tutaj też napisać, iż to właśnie dzięki wodzie, jaka znajduje się w owocach jak i warzywach, są one dla nas mało kaloryczne, dzięki czemu unikamy otyłości.

Następną kategorią są produkty białkowe. Pełnią one w zasadzie rolę budulcową. Przetwory mleczne, to niesłychanie dobre źródło wapnia, które odpowiada za budowę naszych kości, oraz zębów. Obecnie coraz większa liczba dzieci ma różnego rodzaju uczulenia np. na orzechy. Wtedy aby dziecko zażywało białko, warto dawać dziecku, migdały, suszone owoce. Również sporo białka zawierają ryby. Dlatego w czasie dorastania rybę powinno się jeść razy w tygodniu. Ryby oprócz wielu składników zawierają również kwas tłuszczowy omega-3, który odpowiada za prawidłowy rozwój układu nerwowego, jak również wzmacnia układ odpornościowy.

Ostatnią kategorią są towary, które należą do grupy wysokokalorycznych. Dlatego powinniśmy je stosować ostrożnie. Z reguły powinien być używany jako dodatek żywieniowy. Pamiętajmy, że stosowanie właściwiej diety, to bardzo ważna rzecz, jakiej trzeba się trzymać i starać ją szanować. Bo jeśli chodzi o małe dzieci to jest ona ważna, za to aby nasze dziecko prawidłowo się odżywiało. Najgorsze jest, kiedy widać w znanej sieci fast food’owej dziecko w wieku około 3 latek, które wcina frytki albo jeszcze gorzej – hamburgerem. Tego każdy rodzic powinien unikać jak ognia.
Dlatego też np. kiedy zapisujemy naszą pociechę do przedszkola Warszawa, dowiedzmy się wcześniej, jakie w tym przedszkolu jest menu (co te dzieci wogóle jedzą).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *